Головна » Файли » Для вчителя » Виховні заходи |
29.10.2015, 23:27 | |
Сценарій екологічного свята «Що знайдете на болоті?»
Опис роботи: Матеріал створений для вчителів початкових класів, може бути використаний для проведення заходів з екології для дітей молодшого шкільного віку. Мета: розвивати в учнів інтерес до вивчення природи рідного краю, Завдання: Освітня: познайомити з різноманіттям тваринного і рослинного світу болотно-заплавних земель Астраханського заповідника. Виховна: вчити дбайливому відношенню до природи. Матеріал для проведення свята: костюми героїв, оформлення сцени сухим або намальованим очеретом, звукові записи життя болота, фонограми мінус пісень «Лелека на даху», «Чунга-чанга». Дійові особи та виконавці: Діма - третьокласник, любитель всього грандіозного. Ніка - третьокласниця, допитлива і начитана. Веселий гном - чарівник, один допитливих дітей. Птахи: Ремез - мешканець заповідника, будівельник незвичайних гнізд. Чапля - красуня з легким пір'ям, птаха високого польоту. Метелики: Репійниця і голуб'янка - повітряні жительки заповідника. Риби: Мальки - підводні мешканці, майбутні рибки. Рослини: Чилім - колючий, але дуже смачний, зростає глибоко. Кубушка - ніжна квітка, що росте на водній гладі. Хід заходу:
Вчитель: Одного разу, в школі № 9, на уроці навколишнього світу всі хлопці отримали завдання в парах. Діма: Ніка, вічно ти возишся зі своїми пробирочками, книжечками, микроскопчиками. Ось і сьогодні, коли всі отримували завдання, ти провозилася, і нам дісталося не то про що можна розповісти щось грандіозне. Ніка: Діма, чим тобі не подобається наша тема? Діма: Ну, послухай сама, у всіх моря, океани, озера, нехай навіть річки. А нам, що дісталося? Бо-ло-то. Ніка: По-перше, не просто болото, а водно-болотне угіддя. По-друге, навіть в такому малому водоймі йде бурхливе і цікаве життя. Діма: А, що є якась різниця між болотом і водоймою? Ніка: Звичайно, під водно-болотними угіддями розуміють райони мілководь, водоймищ, природних і штучних, глибина яких не перевищує Діма: Так, але ж тут усе таке маленьке, а ми великі. Ніка: Це не біда, є у мене один знайомий Гном. Діма: Подивимося, що це за Гном (ховаються за очерет і підглядають за Гномом). Гном: Терлм, бом - бом, терлим, бом - бом, вам всім не здогадатися Куди йде веселий гном, а гном йде купатися. Ніка і Діма виходять на сцену. Діма: По-моєму, тут щось не так, ти сказала, що він не Гном, а він з нас зростанням. Гном: Ні, друже мій, це ви тепер з мене зростом. Я вас перетворив у маленьких. Діма: Кошмар, що ж нам тепер робити? Гном: Щоб расколдоваться дослідіть мешканців заповідних водойм і боліт і розкажіть дітям, що і в малому можна знайти багато цікавого. Діма: Тепер вже точно треба розповісти про це весело і цікаво. Ніка: Підемо, подивимося, хто ж тут живе? На сцені з'являються метелики. Очерет схилив головки, над тихою гладдю вод. Ми метелики-подружки тут водимо хоровод. Голуб'янка: Я блакитна ніжна, така безтурботна Лечу з травинки на квітку красивий легкий метелик. Репійниця: А я весела затейница з прекрасним іменем репійниця. Легка, прекрасна, весела сьогодні в гості до вас прийшла. Без всякого усилья ковзаємо ми над водою, І сонце висвітлює річковий простір рідної. Дзюрчить вода річкова, сонце пестить нас. І ми до вас прилетіли і тут танцюємо вальс. Діма: Що ж за квіти могли залучити метеликів? Ніка: Подивися туди, де ми бачимо частину води. Діма: Ось це краса. На сцену виходить Кубушка і Чилім. Кубушка: У кубушки сріблястою стеблинка у воді блищить. Нагорі квітка росистый білизною тебе полонить. Чилім: Водяний горіх чилім захований глибоко. І знайти його хлопцям зовсім нелегко. Діма: Ми не будемо рвати квіти - це краплі краси. Ніка: Нехай вони ростуть, цвітуть, радість нам вони несуть. Діма: Що це? Сніг навесні? Ніка: Ні, це пролетіли птиці і кинули кілька своїх пір'я. З'являються птахи і співають. (на мотив пісні «Лелека на даху») Де це було, коли це було у пісні, а може у сні. Птахи злетілися з неба чарівно до нас по весні. Тут з'явилися, гарно танцюють, дружно нам пісні співають Як добре в заповіднику тутешньому їх бережуть. Птахи скажіть, швидше скажіть: Як вам живеться у нас? Діти дружите, нас бережіть, ми будемо радувати вас. Чапля: Над полем і болотом красуючись я польотом Лечу красиво і легко, мене всім видно далеко Я вся білого і весела. Діма: Хлопці, чапля до нас прийшла! Ремез: Строю будиночок я цікаво, і хлопцям незрозуміло То будує гнізда пташка, то сохне рукавичка. Ніка: Ці гнізда будує ремез. Спасибі птиці за цікаву розповідь. Діма подивися, що це там блищить? На сцену випливають мальки. Мальки: Сріблясті мальки - майбутні рибки Розпустили хвостики, чекають від вас посмішки. У заповіднику друзі, всі ми - рибна сім'я, На спинках точки-цятки як горять вогники. Пливуть, грають весело блискучі мальки. Але ми - дітям не іграшки, блищать золоті черевця Ти не лови мальків у сачок, милуйся рибками, дружок.
Заповідник - це слово всім і кожному знайоме У ньому тварин охороняють, годують і оберігають. Забороняють тут полювання, тут виявляють турботу. Вся природа тут живе водойм і боліт. Під охороною людини, буде так від століття до століття! Рибка, метелик і пташка не вміють захиститися, Якщо вимруть всі вони, ми залишимося одні. Фінальна пісня (на мотив пісні «Чунга-чанга») Заповідник, тут знайшли друзів. Заповідник - це не музей! Проживає тут річковий народ. Дуже дружно пісеньку співає. Тут кубушка, голуб'янка розквітають спозаранку. Дуже весело літають і цвітуть. А в глибинах невидимки швидко пропливають рибки. Це місце заповідником звуть. За - по - вед - нік! | |
Переглядів: 638 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |